Is sneeuwruimen toegestaan tijdens avondklok?

Op de stoep voor mijn woning ligt een behoorlijk portie sneeuw. Dit zou ik nu graag willen verwijderen. Echter de avondklok is ingegaan en morgen slaap ik uit. Kan ik een boete krijgen voor het na 21:00 sneeuwruimen op de stoep voor mijn eigen woning?

3 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
ronron1212
3 jaar geleden
Als het geen openbare weg is mag het.
Griffin
3 jaar geleden
Check even deze info: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/avondklok/regels-avondklok
Amadea
3 jaar geleden
Het kán een noodsituatie opleveren als je geen sneeuw ruimt op de stoep voor jouw huis, want er zou iemand een been of heup of door kunnen breken of ander letsel oplopen.
tinus1969
3 jaar geleden
Officieel mag het niet - maar ik vraag me af of een BOA zich er druk om zou maken, als die het al zou zien.

Antwoorden (1)

Ja, je kan dan een boete krijgen. Je bevindt je zonder geldige reden tijdens de gesloten uren op de openbare weg. Een keer wat minder uitslapen en dan sneeuruimen is in de geval de makkelijke oplossing
AlphaLimaSierra
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Kan ook eigen terrein zijn @AlphaLimaSierra
tinus1969
3 jaar geleden
@ronron1212 stoep is meestal geen eigen terrein meer.
ronron1212
3 jaar geleden
@tinus1969 ik heb in mijn tuin ook een stuk stoep dat naar de openbare weg loopt ik noem dat ook zo